سامسونگ گلکسی جی 1 نسخه ی 2016 (SAMSUNG GALAXY J1 2016)

سامسونگ گلکسی جی 1 نسخه ی 2016

بدنه :

پلاستیک به کار رفته در بدنه ی این گوشی هوشمند از کیفیت خوبی برخوردار است و همچنین اثر انگشت کمی به خود جذب می کند . طول و عرض بدنه ی گلکسی جی 1 به ترتیب 132.6 و 69.3 میلی متر است و ضخامتی 8.9 میلی متری دارد . به لطف ابعاد مناسب و وزن کم 131 گرمی این دستگاه ، کار کردن با آن با یک دست به سادگی انجام می پذیرد . یکی از مزایای بدنه ی گلکسی جی 1 ، درب پشتی آن است که قابلیت باز شدن دارد . ناگفته نماند که سامسونگ ، گلکسی جی 1 را در سه رنگ مشکی ، سفید و طلایی عرضه کرده است . 

1

نمایشگر : 

گلکسی جی 1 دارای نمایشگری 4.5 اینچی است که رزولوشنش 800×480 پیکسل است و در هر اینچش حدودا 207 پیکسل وجود دارد . این نمایشگر لمسی خازنی توان نمایش 16 میلیون رنگ و درک دو لمس به صورت همزمان را نیز دارد . پنلی که سامسونگ برای نمایشگر گلکسی جی 1 در نظر گرفته است ، سوپر آمولد است . نسبت سطح نمایشگر به بدنه نیز در حدود 46.8 درصد است . این نمایشگر OLED وضوح مناسب و راضی کننده ایی دارد ، در دیگر ضمینه ها مانند نمایش رنگ ها و زاویه دید به خوبی عمل می کند و در کل و نسبت به قیمت کیفیت بسیار خوبی دارد . لازم به ذکر است که گلکسی جی 1 فاقد حسگر نور محیط است .

2

دوربین :

گلکسی جی 1 نسبت به قیمتش ، دوربین های خوبی دارد . دوربین اصلی اش حسگری 5 مگاپیکسلی دارد ، دریچه ی دیافراگمش f/2.2 است و توان فیلم برداری با رزولوشن 1280×720 پیکسل (HD) و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد . همچنین دارای امکاناتی چون فلش LED ، ثبت موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم ها ، فوکوس خودکار ، فوکوس لمسی ، حالت عکاسی پانوراما ، تشخیص چهره و ... است . دوربین دوم این گوشی هوشمند نیز حسگری 2 مگاپیکسلی دارد و دریچه ی دیافراگمش f/2.2  است . دوربین اصلی گلکسی جی 1 در شرایط نوری مناسب عملکرد قابل قبولی دارد . در تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گلکسی جی 1 ، مقداری نویز دیده می شود و رنگ ها نیز کمی با واقعیت اختلاف دارند . این گوشی هوشمند سامسونگ فاقد قابلیت HDR است . 

3

باتری :

باتری لیتیوم یونی گلکسی جی 1 ظرفیتی 2050 میلی آمپر ساعتی دارد و قابلیت تعویض توسط کاربر را دارد . باتری گلکسی جی 1 با استفاده ی معمولی می تواند تا حدودا یک روز و نیم شارژ نگه دارد . با گلکسی جی 1 می توان 12 ساعت به مکالمه یا 39 ساعت به پخش ممتد موزیک پرداخت . 

4

سخت افزار و نرم افزار :

سخت افزار گلکسی جی 1 را تراشه ی 32 بیتی اگزینوس 3475 با چهار هسته ی Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی تک هسته ایی مالی T720 تشکیل داده است . برای گلکسی جی 1 ، 8 گیگابایت حافظه ی داخلی قابل ارتقا به وسیله ی کارت حافظه ی microSD تا 128 گیگابایت و 1 گیگابایت حافظه ی اجرایی در نظر گرفته شده است . این گوشی هوشمند توان لازم برای انجام کار های معمول را دارد . گلکسی جی 1 مجهز به سیستم عامل اندروید لالی پاپ (5.1.1) و رابط کاربری تاچ ویز است . از دیگر امکانات گلکسی جی 1 می توان به حسگر شتاب سنج ، حسگر مجاورت ، رادیو ، بلوتوث نسخه ی 4 ، پشتیبانی از شبکه ی 3G و 4G و ... اشاره کرد .

5

All rights reserved Powered by Bayan